DENTALİS

ORTODONTİ TEDAVİSİ

TEDAVİLERRANDEVU FORMU

ORTODONTİ TEDAVİSİ

ORTODONTİK (tel tedavisi) TEDAVİ NEDİR?

Çapraşık dişler nedeniyle oluşan estetik kusurların tedavisi ve etkilerinin en iyi şekilde yeniden yerine getirilmesi amacıyla ortodontik tedaviler uygulanır. “Tel tedavisi”olarak bilinen “ortodontik tedaviler” bu tip durumlarda uygulanabilir.

Bu durum estetik diş görünümü ihtiyacı olduğu gibi, diş sağlığınızı ve yeme, içme, ağız hijyeni bakımı alışkanlıklarınızın da düzene olması açısından da önemlidir. Ayrıca estetik bir gülümse sizi daha fazla mutlu edeceği için piskolojik olarak da sizi rahatlatacaktır.

ORTODONTİK PROBLEMLERİN NEDENLERİ NELER OLABİLİR?

1. Süt dişlerinin çürük, travmatik (çarpma,kırılma..) nedenlerle erken yaşlarda kaybedilmesi.
  2. Kötü alışkanlık faktörü: (parmak emme gibi)
  3. Solunum yolundaki problemler
  4. Genetik faktörler: (Aileden geçen kalıtımsal diş yapıları

ORTODONTİK TEDAVİ NASIL YAPILIR ?

• Hareketli aparaylerle yapılan tedaviler

Genelde büyüme dönemindeki çocuklar olmak üzere erken yaşlarda yapılan günde belirli saat aralıklarında kullanılan, hastanın kendi takıp çıkarabileceği apareyler kullanılarak yapılan tedavi biçimidir. Pekiştirme tedavilerinde ve koruyucu tedavilerde kullanılabilir. Hastanın apareyi kullanmaktaki uyumu, bakımı ve düzenli kontrolleri tedavi için çok önemlidir.

• Sabit tedaviler

Hastanın kendisinin takıp çıkaramadığı ancak doktorunun uygulayabildiği tedavi biçimidir. Dişlerin üzerine braket adı verilen içlerine uygun tellerin yerleştirildiği malzemeler yapıştırılır. Bunlar metal ya da porselen (estetik) braketler olabilir. Bu sayede kuvvet dişe verilerek dişlere istenilen hareketler yaptırılabilir. Ayrıca braketlerin dişlerin dışına değil de iç taraflarına yapıştırıldığı LİNGUAL TEDAVİLER de birer sabit tedavidir. Daha estetik görünmelerine rağmen uygulanabilirliği daha sınırlıdır.

• Ekstra oral (ağız dışı) aygıtlarla yapılabilen tedaviler

Büyüme çağında iskeletsel problemleri olan çocuklarda kafa ve yüz kemiklerinden yardım alınarak kuvvet uygulanmasıdır. Bu tedavinin özellikle aşırı öne çıkmış üst dişler ve çenede, sivri ve önde bir alt çenede uygulanabilirliği olabilir. Bu tedavide yaş çok önemli bir etkendir.

• Ortognatik cerrahi tedaviler

Hastalarda iskeletsel ve doğumsal bazı sorunlar olduğu zaman ayrıca travmalar sonucunda gelişen durumlarda uygulanabilecek tedavilerdir. Öncesinde ortodontik tedavi safhası gerektiren sonrasında ise cerrahi uygulama gerektiren tedavilerdir.

TELLER ÇIKTIKTAN SONRA ESKİ HALİNE DÖNERSE?

Ortodonti tedavinizde dişinize takılan tel veya diğer malzemeler çıkarıldıktan sonra dişleriniz eski pozisyonlarına dönme eğilimindedir ve bunu engellemek için pekiştirme tedavisi önerilir. Pekiştirme tedavisinde kullanılacak aygıt türü ve süresi, yaşınız, tedavinizde gerçekleştirilen diş hareketlerinizin türüne göre hekiminiz tarafından belirlenmelidir.

Hekiminiz size en uygun pekiştirme apareyini tespit eder ve braketlerinizin çıkartıldıktan en kısa süre içerisinde takar. Bu apareyler dişlere herhangi bir kuvvet uygulamamakla birlikte estetik açıdan da bir problem oluşturmamaktadır. Pekiştirme tedavisi aktif bir tedavi değildir ancak hastalar sabırla uyguladığı takdirde ömür boyunca sağlıkla gülümseyecekleri dişlerine kavuşabilecektir.

Ankara, İstanbul, Antalya Kliniklerimiz’de Ortodonti tedavisi için hemen iletişim numaralarımızdan randevu alabilirsiniz.Ortodonti fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için ayrıca kliniklerimiz de muayene olmanız gerekmektedir. Detaylı inceleme ve diş yapınıza göre seçilen tedavi ile ücretler konusunda bilgilendirme yapılacaktır. 2017 yılın da Ortodontik tel tedavisin‘de yeni gelişmeler ve yöntemlerin uygulaması noktasında’da kliniklerimiz her geçen gün kendisini yenilemektedir.

Ortodontik tel tedavisinde iğne yapılır mı?

Ortodontik tel tedavisinde iğne uygulaması yoktur bu nedenle eğer iğne korkunuz var ise çekinmeden ortodontik tel tedavisine başlayabilirsiniz.

© 2018 DENTALİS. Tüm Hakları Saklıdır.